dilluns, 7 de gener del 2013

Corredor Esquerra a la cara N del Bony d'Envalira (D-) 200m. aprox.

Un corredor que a priori, per la ressenya, sembla que seria bastant monòton. Pero a causa de la poca neu que hi ha, i del mal estat en que es troba, fa que el corredor es compliqui més del normal i resulti prou entretingut, sobretot a la sortida on haurem de fer un llarg encordats primer per un ressalt de roca prou entretingut (III+/IV- al meu parer) i una sortida per una zona de terra i herbes prou delicada. Es recomanable dur material per assegurar. Algún pitó, alguns friends mitjans i tascons.

recorregut aprox. fins a la entrada del corredor
Accés: L'accés a aques petit pero bonic cim es fà des de la estació d'esquí de Grau Roig a Andorra. Des del parquing ja podrem veure el famós "Bony".

Aproximació: Hem de pujar per alguna de les pistes fins a un repla que hi ha on s'ajunten unes cuantes. Un cop allà ja ens dirigim en direcció a la cara N del Bony. Es recomanable buscar alguna traça. Segurament el mes recomanable es pujar fins a un llac artificial que hi ha i des d'allà anar a buscar les traçes que ens pujaran ja cap al corredor.

Inici del corredor
Ressalts a destacar: La neu no estava en gaire bon estat cosa que feia que no fos gaire agradable progressar pel corredor. Més o menys a la meitat i havia un petit ressalt mixt que no era dificil i a més es podia escaquejar per la dreta, i després ja s'arribava al últim ressalt (III+/IV-) abans de la rampa herbosa de sortida.
Ressalt més complicat del corredor (III+/IV-)

Al cim del Bony d'Envalira
Descens: Un cop a la sortida  ens dirigim al E a buscar una traça que ens durà fins al cim. Continuem per la cresta bastant tros fins que arribem a un coll amb una pendent suau que ens permet baixar cap a la cara S del Bony. Un cop hem baixat ens hem de dirigir per on puguem un altre cop cap a la estació d'esqui. En el nostre cas el primer tros no hi havia gaire neu i el vam poder fer be, pero al final vam anar a parar a una zona amb neu tova on ens enfonsavem alguns cops fins a la cintura!!!