diumenge, 6 de gener del 2013

Corredor Gigolo a Cambredase (D-) 240m. aprox.

Es tracta segurament del segon corredor més popular del circ. En condicions normals de neu té com a principal complicació la sortida que sol ser bastant dreta (60º) i poca cosa més, tot i no ser tan monòton com el seu vei el Vermicelle. En les condicions actuals hem de preveure que trobarem la sortida pelada de neu i haurem de fer un llarg assegurant per tal de poder sortir amb seguretat del corredor. Es recomanable portar algo de material (friends mitjans/petits i tascons) si no es que anem molt sobrats en això del mixt.

Accés: Per accedir al circ de Cambredase ens he de dirigir a Pugcerdà, creuar la frontera i seguir en direcció a Montluis. Per aquesta carretera arribarem al Poble d'Eyne(Eina). Entrem cap al poble i seguim les indicacions que ens portn fins a les pistes d'esqui. Hem d'aparcar al final de tot del parking.

Vista des del cami d'aproximació amb la entrada al Gigolo indicada.
Aproximació: Sortim del parking per una pista que veiem que continua pero que posa que esta prohibit circular. Quan trobem el primer "telearrastre" el seguim en driecció amunt. Hem d'anar pujant tot el que puguem seguint les instal.lacions dels telecadires fins que arribem a una explanada a on acaba un telecadira bastant gran (45 min. aprox). Hem de seguir pujant per una pista o per un altre "telearrastre" fins que arribem al bosc. Hem del localitzar una traça o camí que s'endinsara pel bosc i en aproximadament 1 h. ens portarà fins a dalt de tot del circ on començen els corredors.

Ressalts a destacar: El corredor esta tota la estona sobre els 45º-50º. És molt fàcil, pero el fet que hi hagi poca neu farà que ens trobem ressalts que normalment estan tapats a la vista. Es poden superar facilment sense haver d'assegurar.
Ressalts fàcils al inici del corredor
El tram més complicat potser és a la recta final del corredor. On ens trobarem uns ressalts que no fa falta assegurar pero que degut a l'estat de la neu que no permet fer gaire virgueries ens farà anar atents fins a arribar just a sota d'un diedret on veurem 1 pitó que podrem fer servir de reunió per assegurar l'últim ressalt (IV) abans de la sortida.
Ressalts abans d'arribar a la sortida.

Sortida del corredor en escalada mixta
 Per anar al cim ens dirigirem al est i ja veurem una traça que ens acabara de pujar fins a un útlim tram de cresta que ens dura als 2750m. del Cambredase.
Al cim del Cambredase (2750m.)

Descens: Per baixar tenim dues opcions. Desfem el camí fins a la sortida del corredor. Abans d'arribar-hi passarem per una canal ample (Canal Central) per on podem baixar una altra vegada fins al circ i tornar per on hem vingut, sino, podem seguir en direcció O fins a la sortida del Gigolo i continuar en aquella direcció seguint les fites que ens portaran a baixar per un llom fins a la part més alta de les pistes d'esqui. Quan arribem a les pistes baixem seguint la traça del primer remuntador mecànci que veiem i despres per les pistes sempre agafant la pista que ens porti més a la esquerra, que al final, al cap d'una bona estona ens dura fins a la estació d'esqui d'on hem sortit.