dissabte, 15 de desembre del 2012

Aresta Brucs a l'Agulla del Arbret (IV+) 90m.

Un via bonica que encara que tingui un grau moderat ens farà anar ben concentrats ja que les assegurançes allunyen una mica. Es questio de prendre-s'ho amb calma i anar pujant aprofitant la bona roca que trobarem durant tota la via. La via està equipada amb parabolts i per fer-la en tindrem prou amb 6 cintes express. Via ideal per l'hivern ja que hi toca el sol un cop hem pujat més amunt de la sombra que ens puguin fer les bessones.
Ressenya de la via (La perspectiva no es gaire bona)

Aproximació: Des del parking de Can Massana hem d'arribar fins al refugi Vicens Barbe passant pel pas de les Portelles. Quan estem arribant al refugi veiem que a la nostra esquerra ens queda una placa tombada de conglomerat. Pujem per allà i agafem un camí molt ben fresat fins que veiem una canal que puja a mà dreta. Si arribem a un forat molt profund amb una placa que diu "Avenc dels Pouetons" és que ens hem passat. Hem de pujar per la canal. A la nostra esquerra ens quedarà la Bessona inferior. Seguim pujant fins que s'acaba la bessona i veiem una altra canal a mà dreta. Hem de pujar fins al coll. Allà comença la via.

Vista des del peu de via. Hem de passar la vauma que es veu la esquerra per la esquerra.

Llarg1 (IV): El llarg potser sembla més dur de IV pero no ho és. El fet que estigui a la sombra i que les assegurances no estiguin a tocar fa que t'ho hagis d'anar mirant, pero amb calma es fa bé. La primera assegurança costa de veure. Si començem pujant a una pedra que hi al peu de via just a sota una vauma mirant amunt veurem un parabolt molt atrotinat pero que fa el seu servei. Hem de pujar a la vauma i sortir per l'esquerra i anar tirant amunt fins a una altra vauma molt més gran on trobarem la reunió. Anirem trobant algunes assegurances excepte el tros abans d'arribar a la reunió que tot i que allunya bastant l'ultim seguro, és bastant fàcil.

Assegurant des de la còmode R1.
Llarg2 (IV+): Sortim altre cop per la esquerra de la vauma. Un parell de metres més amunt veurem el primer bolt. Es  bastant vertical pero amb molt bona presa. Un cop s'ajeu continuem recte a buscar un ressalt més vertical(IV+) protegit amb un parabolt i que superem per la esquerra. Un cop hem superat aquest tros hem de seguir amunt fins a trobar una reunió que no hem de fer, i uns metres més amunt on comença el III hi trobarem la  R bona. Nosaltres despres del ressalt de IV+ ens hem perdut i hem tirat a la esquerra acabant el llarg per la via Aitor anant a sortir més a la esquerra de la reunió que no s'ha de munar. Tot i així en aquell tros de paret la dificultat és la mateixa que la de la via que hem perdut. Ens en podrem adonar perque la via Aitor està protegida amb espits en comptes de amb parabolts.

Llarg3 (III+): Llarg de tràmit per acabar de pujar a la agulla, no hi trobarem assegurances, pero tampoc ens faran falta. La última reunió es troba a la dreta del "arbret".

Ràpel de descens

Retorn: Acabem de pujar a la agulla i en una canaleta que dona cap a l'est hi veurem una instal.lació de ràpel. Podem fer 1 sol ràpel de 50m. o  fraccionar-lo en 20m+30m. La última opcio és més recomanable ja que no hem d'ajuntar cordes i ens serà més fàcil a la hora de recuperar. Amés la instal.lació intermitja és prou còmode.