dissabte, 15 de desembre del 2012

Aresta Brucs a la Saca Gran (IV+) 90m.

Una via per gaudir d'una escalada senzilla pero que ens deixarà un bon regust de boca. No hi ha gaires assegurances, pero la veritat és que no les hem trobat a faltar. Hi han les que es necessiten. Portavem per si de cas un friend mitja i un joc de tricams i no els hem fet servir. O sigui que amb unes 6 cintes (alguna de llarga per reduir el fregament) podrem repetir la via tranquilament. Via ideal per l'hivern ja que com totes les arestes Brucs està orientada al sud.
Foto per ubicar la saca gran. És l'agulla més alta de la foto.

Ressenya de la via

Aproximació: Des de l'aparcament de can Massana sortim en direcció al refugi Vicens Barbe pel pas de les Portelles. Un cop hem pujat al coll de les portelles hem de seguir un cami que surt a la esquerra marcat en vermell. L'anem seguint, hem d'arribar a unes cordes fixes de pujada. Un cop passat aquest tros si en algun moment s'obre la vegtetació ja podrem veure la saca gran. Hem de seguir un tros mes pel cami fins que passem pel peu de via. El podrem reconeixer per que hi ha un diedre amb un arbre a uns 3 o 4 mertres del terra. Si arribem a unes cordes fixes de baixada és que ens hem passat.

Fisura i arbre caracteristic a l'inici de la via

L'Albert al diedre de la primera tirada

Llarg 1(IV): El començament de la via és a la esquerra del diedre, pujant per la placa. Veurem un espit, un cop xapat ja anem  a la dreta cap al diedre a l'alçada del arbre. Podem pujar-nos sobre el tronc per xapar comodament un bolt i llavors hem de pujar pel didre amb uns passos molt divertits. Podem fer algun pas de bavaresa fins-hi tot. Hem de seguir tota la fisura fins dalt de tot, trobarem algun altre bolt i un pitó. En aquesta fisura hi podriem posar alguna cosa pero un cop t'hi poses veus que no fa falta. A la alçada del pitó anem cap a la dreta per una repisa a buscar la reunió. Un tirada ben divertida!

Llarg 2(IV+): Des de la reunió sortim amunt a buscar un parabolt i després en un forat just a sobre hi trobem un clau. Des d'allà anem pel terreny més evident en tendència a la dreta fins que trobem dos claus que estan més o menys a la mateixa alçada. Un cop hem xapat hem de sortir cap a la esquerra, veurem um bolt que ens marca el cami. Seguim cap a la esquerra per terreny fàcil fins a la reunió.

Llarg 3(IV+): Des de la reunió podem veure una llastra a la nostra dreta. Ens dirigim cap allà. No trobarem res fins que no estem ben be sota la llastra on hi ha un parabolt i un buril. Seguim flanquejant per sota la llastra fins que trobem el seguent parabolt i llavors ja sortim cap amunt. No hi ha res més fins a la reunió del cim pero un cop hem pujat a la llastra ja és senzill.

L'Albert al cim i amb la Filigrana de fons amb una cordada al seu estret cim

Retorn: Des del cim cap a l'oest (direcció can massana) veurem una instal.lació de ràpel. Podem baixar amb una corda de 60m. sense empalmar-la i aprofitar tota la logitud que ens doni fins abaix per no haver de baixar per la canal, que no fa molt bona pinta. Acabem de baixar i estarem a peu de via. Nomès hem de seguir les marque vermelles direcció cap al coll de les portelles i tornar per on hem vingut.