dilluns, 24 de desembre del 2012

Aresta Brucs a el Pingüi (V) 50m.

Via curta pero molt maca, amb algun passet guapo al segon llarg. Es tracta d'una via en conjunt fàcil pero una mica exposada ja que en alguns punts les assegurances allunyen una mica, pero si ens movem be per les plaques de IV no hem de tenir cap problema. Per repetir-la amb 5 cintes express en tindrem prou. Es pot combinar molt bé amb qualsevol via del esquelet ja que el ràpel des d'aquesta agulla ens deixa a peu de via. De fet és el que vam fer nosaltres.

Ressenya de la via. No s'aprecia el peu de via pero es fàcil de trobar
 Aproximació: Des de l'Aparcament de can Massana ens hem de dirigir cap al refugi Vicens Barbé. La millor opció és pel pas de les portelles. Un cop som al refugi Vicens Barbe hem d'agafar el cami que surt a mà esquerra i porta a les bessones i a l'agulla de l'arbret. Començem a pujar per la canal. La primera agulla que trobarem és l'Esquelet,  un cop la superem hem de pujar per la canal fins al coll entre l'Esquelet i el Pingüí, que és la següent. Just al coll comença la via.

L'Albert a la meitat de la primera tirada.
Llarg1(IV 30m.): El primer bolt ens queda una mica amunt, l'anem a buscar, veurem que la roca fà com una mica de despressió. Hem de sortir per la esquerra. Per no confondre'ns amb la via veina, la Hello Harry, ens hem de fixar que els parabolts de la nostra estàn força rovellats. Seguim amunt en tendència una mica a la esquerra a buscar el següent bolt. Abans d'arribar podrem xapar-nos a un buril antic. Seguim fins al bolt i a partir d'aqui ja ens hem de dirigir cap a la dreta. Abans d'arribar a sota el desplom trobarem una altra assegurança i flanquejant hem de trobar un clau que ens ajuda a arribar a la R, que es troba en el punt per on podrem enfilar-nos a sobre el desplom més fàcilment.

Llarg2(V 20m.):Sortim de la reunió per la esquerra. Veurem una savina que podem fer servir per assegurar-nos pero que fa pinta de no aguantar cap caiguda. Ens enfilem a la repisa que tenim a la dreta. Allà hi ha un bon merlet que també podem fer servir per assegurar-nos (millor que la savina), pero des d'allà ja arribem fins al primer bolt de la tirada i és relativament fàcil. Un cop ens hem xapat continuem pujant per un tros amb molt bona presa que de cop passa a ser mès petita. Aques és el tram més dificil de la via (V) i es troba protegit per un spit. Si passem per la dreta serà més fàcil. Un cop superat aquest tros ja tornem a trobar més bona presa i el tema ja s'ajeu. Continuem pujant fins que trobem la reunió. Tirada curta pero molt maca.

Retorn: Anem a buscar una instal.lació de rapel a la cara nord de l'agulla. És un ràpel curt que ens deixarà en un coll. Hem de baixar per una canal molt estreta i plena de fulles, deixant el pingüi a la nostra dreta, i anirem a parar a la canal que porta a les Bessones. Hem de desfer el camí fins al refugi, i des d'allà tornar cap al cotxe.