dissabte, 9 de febrer del 2013

Brothers Ruiz a la Pala Alta (V/A1 o V+) 120m.

Es tracta d'una via molt ben assegurada on gaudirem d'una escalada bastant física i molt vertical i divertida sobre roca excel·lent(sobretot en el primer i segon llargs). És una via que a priori no semblava que fos gran cosa però m'ha soprès positivament per la seva dificultat moderada (per mi) excepte al últim llarg a on tenim un pas de V+ obligat i bastant fi a no ser que el trampejem un mica. Per repetir-la necessitarem 14 o 15 cintes express, i per si hem d'escaquejar el pas de V+ un alien groc i una baga que farem servir per fer un pas d'A1.

La orientació totalment a sud de les parets del Montroig fa la zona ideal per escalar en dies assolellats d'hivern.

Ressenya de la via

Aproximació: Hem de dirigir-nos a Balaguer. Hem de travessar la ciutat i anar seguint els cartells que indiquen Àger i les Avellanes. Un cop sortim de Balaguer direcció Les Avellanes hem de seguir la carretera fins al Monestir d'Avellanes. Un cop allà agafem el desviament que ens porta fins a Vilanova de la Sal. Travessem el poble i hem d'agafar la pista que indica Montalegre. Hem de seguir la pista sempre seguint direcció Montalegre fins que ja veurem La Pala alta. En un revolt surt un desviament que passa just per davant de la Pala Alta, el seguim fins al final a on hi ha una explanada on podrem aparcar.
Per localitzar el peu de via hem de retornar uns metres per la pista per on hem vingut , podem fer servir de referència un sostre molt gran que hi ha. Uns metres abans veurem un caminet que s'enfila cap a la paret. Quan ens hi apropem ja veurem uns parabolts molt nous que indiquen per on va la via.

Primers metres de la primera  tirada

Llarg1(IV+ 30m.): Llarg vertical, mantingut, variat, molt equipat i amb molt de canto. Hem de seguir les assegurances que ens portaran primer amunt i després flanquejant cap a la esquerra cap a un diedre on a sobre hi trobarem la reunió no gaire còmode.

Panoramica del L2

Llarg2(V 30m.):Sortim de la reunió cap a la dreta seguint les assegurances per un flanqueig molt guapo. A mitja tirada trobarem un pas una mica mes finet cap amunt i tornarem a flanquejar fins arribar a la reunió. Aquest llarg es una mica més tècnic que el primer però també és molt divertit i la gran quantitat d'assegurances fa que anem bastant relaxats.

Flanqueig a la 3ra tirada
Llarg3(IV): Aquest llarg es tracta de seguir flanquejant per terreny fàcil per acabar d'esquivar el gran sostre que tenim a sobre. Hem de seguir totalment a la dreta. Primer trobarem una R amb 2 parabolts, la saltem, després en trobem una altra sobre una especie de pedestal de pedra que correspon a la via del Lluís, la saltem també ja que 5 metres a la esquerra en tenim una nova i rapelable que ens deixa ben be a la vertical del últim llarg.

Vista des de la R4

Llarg4(V/A1): Aquest últim llarg es mantingut i molt vertical sobretot a la part superior a on trobarem el pas mes complicat (V+). Si no ens surt podem buscar algun forat i col·locar un alien groc, penjar-hi una baga que farem servir d'estrep i que ens ajudarà a superar aquest pas. Un cop superat en pocs metres arribem a la reunió.

Retorn: Seguim el camí evident en direcció Oest que baixa per darrera de la Pala Alta i que ens porta en 10 minuts fins a on hem deixat el cotxe.