diumenge, 25 de novembre del 2012

Buriles Rojos a la Panxa del Bisbe (V) 140m.

Per prendre un primer contacte amb aquesta agulla vam decidir d'escalar la Buriles Rojos i veure que tal l'equipament ara que es veu que des de el seu reequipament és més light. Molt bona roca i algun punt amb les assegurances una mica allunyades però res que no es pugui superar amb una mica de concentració. Per repetir la via només ens faran falta 6 cintes express.

Aproximació: És molt fàcil, des del monestir agafem el camí de les escales que porta a Sant Jeroni. Hem d'arribar fins a la Panxa del Bisbe que ja des d'un tros abans es pot veure i anar seguint el camí fins que estiguem a sota. Des del camí mateix es veu el peu de via on hi ha el nom escrit.

Ressenya agafada del bloc dels Visas els seus reequipadors
Llarg 1(V/V+): Hem de sortir en tendència a la dreta a buscar el parabolts nous, els spits que hi han aprop son d'una altra via. Anem seguint els parabolts fins que ens facin tornar en un flanqueig a l'esquerra a sobre d'una vauma on hi tenim la reunió. Es pot rapelar. Aquest llarg està molt ben assegurat.
A la part clau del L2

Llarg 2(V-): El segon llarg es tracta d'anar pujant tot recte a caçar les assegurances (que no estan lluny però tampoc a tocar) pel camí més fàcil que trobem. Es mantingut en IV+ amb alguns passos de V- i al final es on ens trobarem un petit "aleje" que ens farà vibrar una mica. Encara que no veiem el següent bolt hem de seguir amunt fins a una repisa i un cop haguem pujat ja el veurem i podrem xapar. Des d'aquest últim seguro tornem a tenir una altra petita excursió fins a la reunió però no és difícil. Des d'aquesta reunió també podem rapelar.

Llarg 3 (IV): Sortim per uns primers metres una mica més drets (IV) fins que ja es va ajaient. Hem d'anar seguint recte amunt, trobarem algun parabolt per anar assegurant-nos de tant en tant fins arribar a la reunió.

Llarg 4 (III): Es tracta d'una tirada de tramit sense assegurances gens difícil. Un cop al cim nosaltres vam muntar reunió en un bolt que hi havia al terra.

Retorn: A la cara oposada per on hem pujat veurem que hi ha dues instal.lacions de ràpel. Hem de fer servir qualsevol de les dues per baixar al coll i des del coll per la canal fins al camí altra vegada. És necessari empalmar cordes ja que els ràpels, per poc, però fan més de 30 metres.